Arkitektur N
29.10.2021
MIL Veteranstasjon i Bergen sentrum vart freda som eit lite monument over tida da bensin framleis var framtidas energikjelde.
MIL Veteranstasjon ligg i Lars Hilles gate 27 i Bergen og er ein bensinstasjon frå 1928. Stasjonen vart reist av selskapet Norsk Brændselolje AS og teikna av arkitekt Sverre Losnedahl i eit nyklassisistisk formspråk. Under skiftande merkenamn var stasjonen i samanhengande drift fram til 1998. Bensinstasjonen er sidan ført tilbake til den opphavlege utforminga og blei freda i april 2021.
Arkitekten Sverre Losnedahl vart fødd i Bergen i 1900 og var ferdig utdanna arkitekt ved NTH i 1925. Frå 1927 hadde han eigen arkitektpraksis i Bergen. Saman med Nicolay Brøndmo vann han i 1931 konkurransen om St. Markus kyrkje i Bergen (innvigd 1939). Elles teikna han industribygg, alders- og sjukeheimar, bensinstasjonar og mange einebustader, og hadde oppdrag over heile Vestlandet.
Med bensinstasjonen i Lars Hilles gate teikna han eit anlegg som må seiast å vera særs karakteristisk for 1920-åras bensinstasjonar, i storleik, oppbygging og formspråk. Nokre få bygningsledd som spring ut av dei behova stasjonen skulle fylla - eit inngjerda køyreareal, eit pumpeområde med tak over, eit ekspedisjonslokale og ein bilverkstad - er sett saman på ein oversiktleg og logisk måte.
Nesten nyklassisistisk. Arkitektonisk kan stasjonsanlegget karakteriserast som ganske nøkternt og rasjonelt prega, samstundes som det gjennom den symmetriske oppbygginga og detaljeringa har eit tydeleg nyklassisistisk preg. Det er ikkje ein «rein» nyklassisisme, men prega både av ein ganske fri bruk av antikke former - særleg i utforminga av pi
Gå til medietArkitekten Sverre Losnedahl vart fødd i Bergen i 1900 og var ferdig utdanna arkitekt ved NTH i 1925. Frå 1927 hadde han eigen arkitektpraksis i Bergen. Saman med Nicolay Brøndmo vann han i 1931 konkurransen om St. Markus kyrkje i Bergen (innvigd 1939). Elles teikna han industribygg, alders- og sjukeheimar, bensinstasjonar og mange einebustader, og hadde oppdrag over heile Vestlandet.
Med bensinstasjonen i Lars Hilles gate teikna han eit anlegg som må seiast å vera særs karakteristisk for 1920-åras bensinstasjonar, i storleik, oppbygging og formspråk. Nokre få bygningsledd som spring ut av dei behova stasjonen skulle fylla - eit inngjerda køyreareal, eit pumpeområde med tak over, eit ekspedisjonslokale og ein bilverkstad - er sett saman på ein oversiktleg og logisk måte.
Nesten nyklassisistisk. Arkitektonisk kan stasjonsanlegget karakteriserast som ganske nøkternt og rasjonelt prega, samstundes som det gjennom den symmetriske oppbygginga og detaljeringa har eit tydeleg nyklassisistisk preg. Det er ikkje ein «rein» nyklassisisme, men prega både av ein ganske fri bruk av antikke former - særleg i utforminga av pi