Skolelederen
18.06.2020
I tiden fremover vil det bli forsket mye på konsekvensene av koronakrisen og hvordan dette har innvirket på skolen. Foreløpige forskningsresultater viser at variasjonene er store.
Thomas Nordahl, professor i pedagogikk ved Høgskolen i Innlandet, er en av dem som har vært raskt ute med å undersøke hvordan skoleelevene har opplevd perioden med hjemmeundervisning. Sammen med kolleger ved senter for praksisrettet utdanningsforskning har han gjennomført en spørreundersøkelse blant 4106 elever fra 5. - 10. klasse i gamle Hedmark fylke. Ifølge undersøkelsen har elevene konsentrert seg dårligere om skolearbeidet, fått mindre hjelp og veiledning fra lærere, og de har ikke deltatt like aktivt i undervisning og skolearbeid som de gjør til vanlig.
Er det noen elevgrupper som har hatt mindre utbytte av avstan
Gå til medietEr det noen elevgrupper som har hatt mindre utbytte av avstan