Posthornet
19.11.2022
Handlingsplanen mot sosial dumping i transportbransjen ble lagt fram av regjeringen i slutten av oktober. Selv om den inneholder bra tiltak, er vi skuffa.
Det er tiltak som vil ta kortere og lengre tid. Kjøreog hviletidsbestemmelser vil først tre i kraft fra 2026, fordi teknologien ikke er på plass.
Regjeringen innfører bare EUs direktiv knyttet til grenseoverskridende transport, og sier at det også skal innføres nasjonalt. Dessverre vil disse ikke gjelde kjøretøyene under 2,5 tonn. Det er vi misfornøyd med. Å gjøre dette til nasjonale regler er for lite, og det er for seint.
Jeg har sagt det tidligere og jeg sier det igjen: Vi må
Les opprinnelig artikkelRegjeringen innfører bare EUs direktiv knyttet til grenseoverskridende transport, og sier at det også skal innføres nasjonalt. Dessverre vil disse ikke gjelde kjøretøyene under 2,5 tonn. Det er vi misfornøyd med. Å gjøre dette til nasjonale regler er for lite, og det er for seint.
Jeg har sagt det tidligere og jeg sier det igjen: Vi må