Skolelederen
18.06.2020
Skolelederforbundet har som målsetting å bidra til at ledere i skole og barnehage får gode vilkår for å utøve ledelse, slik at de kan bidra best mulig til å løse det brede samfunnsoppdraget.
Vi ønsker å styrke ledernes evne til å bygge godt ledede organisasjoner som legger til rette for sterke lærende organisasjoner med fokus på dannelse og utdannelse av barn, unge og voksne.
Det er i hverdagen en bygger et grunnlag for å håndtere kriser - et meget aktuelt mantra som dere har trukket veksler på i den unormale tid vi nå har stått midt oppe i. Det unormale er blitt den nye normalen, hvor opplæringen balanseres mellom fjernundervisning, skole på skolen og uteskole.
Ledere i skole og barnehage har vist organisasjons - og ledelseskraft for å tilpasse seg «den nye normalen». Godt tillitsbasert lederskap er nøkkelen og den gjør det mulig å finne løsninger på selv de mest krevende problemstillinger. Krevende organisering løses gjennom godt samarbeid og fleksible løsninger.
Gode ledere bidrar til helhet, struktur og sammenheng i organisasjonen. Det betyr at de ulike aspektene ved organisasjonen sees i sammenheng, og
Gå til medietDet er i hverdagen en bygger et grunnlag for å håndtere kriser - et meget aktuelt mantra som dere har trukket veksler på i den unormale tid vi nå har stått midt oppe i. Det unormale er blitt den nye normalen, hvor opplæringen balanseres mellom fjernundervisning, skole på skolen og uteskole.
Ledere i skole og barnehage har vist organisasjons - og ledelseskraft for å tilpasse seg «den nye normalen». Godt tillitsbasert lederskap er nøkkelen og den gjør det mulig å finne løsninger på selv de mest krevende problemstillinger. Krevende organisering løses gjennom godt samarbeid og fleksible løsninger.
Gode ledere bidrar til helhet, struktur og sammenheng i organisasjonen. Det betyr at de ulike aspektene ved organisasjonen sees i sammenheng, og