Skolelederen
21.08.2019
Utvikling av profesjonsfelleskap og bruk av vurdering for læring er selvsagt også viktig for kulturskolen, sier rektor Julianne Hauge.
Å være rektor for en kulturskole er en kompleks oppgave. Riktignok kan du være den eneste som har full stilling ... Den typiske kulturskolelæreren må arbeide på tre arbeidsplasser for å få fylt sin stilling. De må flytte seg fra sted til sted og er presset på tid. Det er vanskelig for rektor å møte sitt personale hver dag. Hvordan skal en få til å utvikle et profesjonelt læringsfellesskap?
Vi dro til Ulstein for å møte rektor Julianne Hauge på Ulstein kulturskole. Skolen har 400 elever fordelt på 505 elevplasser innen dans-, musikk- og visuelle fag. Det er 19 ansatte - i deltidsstillinger.
Hauge startet for fullt i stillingen i februar i år, men har vært innom en gang i uka siden november - da den forrige rektoren gikk av. Hun er opptatt av å se på kulturskolen som et skoleslag som må følge med i tida, og hun er opptatt av utviklingsarbeid.
Hvordan starter man da som ny rektor, yngst av alle og med et personale som har hatt mer tradisjon for å tilrettelegge det praktiske rundt arrangementer på sine møter, enn
Gå til medietVi dro til Ulstein for å møte rektor Julianne Hauge på Ulstein kulturskole. Skolen har 400 elever fordelt på 505 elevplasser innen dans-, musikk- og visuelle fag. Det er 19 ansatte - i deltidsstillinger.
Hauge startet for fullt i stillingen i februar i år, men har vært innom en gang i uka siden november - da den forrige rektoren gikk av. Hun er opptatt av å se på kulturskolen som et skoleslag som må følge med i tida, og hun er opptatt av utviklingsarbeid.
Hvordan starter man da som ny rektor, yngst av alle og med et personale som har hatt mer tradisjon for å tilrettelegge det praktiske rundt arrangementer på sine møter, enn