Synkron
01.04.2017
Kvalitet i nettundervisning - en veileder er utgitt av Fleksibel utdanning Norge. Veilederen tar mål av seg til å være en praktisk og «matnyttig» guide for dem som underviser og veileder på nett.
Den er på 80 sider, inklusive et vedlegg med eksempler på analyse- og planleggingsverktøy. Veilederen består av to hoveddeler.
Del 1, «Planlegging for god undervisning - en modell», baserer seg på en utvidet modell av den didaktiske relasjonsmodellen. Målet med modellen er å hjelpe og veilede leseren gjennom de ulike fasene i planlegging og gjennomføring av nettundervisningen. Del 1 er delt inn i syv avsnitt (målgruppe; faginnhold; læringsutbyttebeskrivelser;
pedagogisk tilnærming; organisering; læringsaktiviteter og ressurser og vurdering av og for læring), der hvert avsnitt representerer en av kategoriene i den didaktiske modellen. Spesielt nyttig fant jeg avsnittene om Læringsaktiviteter og ressurser, samt Vurdering av og for lærin
Gå til medietDel 1, «Planlegging for god undervisning - en modell», baserer seg på en utvidet modell av den didaktiske relasjonsmodellen. Målet med modellen er å hjelpe og veilede leseren gjennom de ulike fasene i planlegging og gjennomføring av nettundervisningen. Del 1 er delt inn i syv avsnitt (målgruppe; faginnhold; læringsutbyttebeskrivelser;
pedagogisk tilnærming; organisering; læringsaktiviteter og ressurser og vurdering av og for læring), der hvert avsnitt representerer en av kategoriene i den didaktiske modellen. Spesielt nyttig fant jeg avsnittene om Læringsaktiviteter og ressurser, samt Vurdering av og for lærin