Ved årsskiftet overtok selskapet også magasinetMatindustrien.
- Det har gått bra for Matindustrien. Vi klarer nesten balanse i år. Det er verre med KulturPlot, her er det blytungt både på annonse og abonnement. Men vi må da tro at også kulturbransjen kommer seg på beina igjen i løpet av 2021, sier Lerø ifølge pressemelding.
Planen nå, ifølge Lerø, er å utvide satsingen på reiselivsjournalistikk. Det skal lages nytt design for magasinet og satses sterkere på nettutgaven, HRRnett.no
Lerø peker på at reiseliv handler både om mat og kultur. Det er flere berøringspunkter mellom disse tre magasinene, og han tror selskapet dermed kan hente ut noen redaksjonelle synergier.
- Når inntektene svikter slik vi opplever nå, som følge av koronapandemien, må vi selvsagt tråkke på bremsen, men vi må også ta sjansen på å gi gass på områder vi tror har framtiden for seg. Reiselivet er definitivt et slikt område, selv om bransjen blør nå, sier Lerø.
Ansvarlig redaktør Hans Kristiansen, som også har vært en av eierne av HRR, mener at krisen i reiselivet gjør at det er viktigere enn noensinne å ha et magasin som kan rapportere om situasjonen i bransjen.
- Det er en fordel at magasinet kommer inn i et større forlagsmiljø, sier Kristiansen ifølge pressemeldingen.
Image-text:
- Det er selvsagt forbundet med en viss risiko å overta et magasin når næringen er i krise, sier Magne Lerø.
Arkivfoto: Glenn Slydal Johansen.