Transportarbeideren
14.10.2017
Andreas Lindrupsen tar kontakt med hvert eneste medlem som ikke har betalt kontingenten sin. Nesten to av tre han kontakter blir værende som betalende medlemmer.
I utgangspunktet var medlemsbevaringsprosjektet satt ut til LOfavør medlemskort, men siden august har Transportarbeiderforbundet gjort jobben selv. Andreas Lindrupsen er ansatt i en prosjektstilling ut februar 2018, og han forteller at siden prosjektet startet i februar i år er 1200 medlemmer som forbundet har registrert at ikke har betalt kontingenten sin blitt ringt opp. Av dem har nesten 800, eller drøyt 65 prosent blitt værende som medlemmer.
- Jeg har hørt at i LO-sammenheng er det en veldig høy andel, sier Lindrupsen til Transportarbeideren.
Skylder på posten
33-åringen fra Tromsø forteller at mye av arbeidsdagen går med i telefonen.
- Hovedoppgaven min er å finne medlemmer som ikke har betalt kontingenten sin, og hvorfor de ikke betalt. Så prøver vi å finne løsninger for dem. Da blir det mye telefonringing, SMSer og eposter, sier han, og legger til at det er mange ulike grunner til at folk ikke har betalt.
- Noen sier de har glemt å betale, en del har vært på lønnstrekk tidligere, men så har det stoppet opp uten at de vet hvorfor, mens a
Les opprinnelig artikkel- Jeg har hørt at i LO-sammenheng er det en veldig høy andel, sier Lindrupsen til Transportarbeideren.
Skylder på posten
33-åringen fra Tromsø forteller at mye av arbeidsdagen går med i telefonen.
- Hovedoppgaven min er å finne medlemmer som ikke har betalt kontingenten sin, og hvorfor de ikke betalt. Så prøver vi å finne løsninger for dem. Da blir det mye telefonringing, SMSer og eposter, sier han, og legger til at det er mange ulike grunner til at folk ikke har betalt.
- Noen sier de har glemt å betale, en del har vært på lønnstrekk tidligere, men så har det stoppet opp uten at de vet hvorfor, mens a


































































































