Bedre Skole
10.06.2016
Når noe går riktig bra, ønsker vi gjerne å klebe suksessen til et navn, gjerne en ildsjel. Det er nærmest blitt et sjangermessig trekk i fagartikler at man minner om at en ildsjel ikke er tilstrekkelig for å skape virkelig endring over tid.
Gode ideer trenger forankring og støtte.
Et eksempel kan være Simen Spurkland og Marte Blikstad-Balas som i sin artikkel skriver om utfordringene ved digitaliseringen av skolen. De slår fast at selv om det fins mange «digitale ildsjeler» som gjør det de kan for å utnytte de digitale mulighetene i sine fag, så vil man likevel være avhengig av at det blir utviklet en fagovergripend
Gå til medietEt eksempel kan være Simen Spurkland og Marte Blikstad-Balas som i sin artikkel skriver om utfordringene ved digitaliseringen av skolen. De slår fast at selv om det fins mange «digitale ildsjeler» som gjør det de kan for å utnytte de digitale mulighetene i sine fag, så vil man likevel være avhengig av at det blir utviklet en fagovergripend