NJF-magasinet
03.06.2020
Vi trodde vi kunne stole på samferdselsminister Knut Arild Hareide, det var derfor med oppriktig skuffelse at vi den 4. mai i et telefonmøte fikk vite at EUs 4.
jernbanepakke skulle til behandling i løpet av få uker. Den 7. mai ble Stortingsproposisjonen lagt fram, og den 18. mai var vi på høring. Etter høringen sendte samferdselskomiteen seks spørsmål til statsråd Hareide - som må besvares før Stortinget går videre med saken.
Den Hareide som vi hadde store forventninger til, som skrev bok, som ville føre KrF en annen vei i politikken, som uttalte så seint som i 2018 at vi må bli mer kritiske til implementering av alle direktiver som EU kommer drassende med, hadde plutselig skriftet ham. Den nye Hareide i regjering sa ikke et ord om Høyesterett, Grunnloven og prinsipielle spørsmål. Tvert imot: Samferdselsminister Hareide har påtatt seg oppgaven med å lose suverenitetsavståelsen i jernbanepakken gjennom i Stortinget.
Kortversjonen om hva implemen
Les opprinnelig artikkelDen Hareide som vi hadde store forventninger til, som skrev bok, som ville føre KrF en annen vei i politikken, som uttalte så seint som i 2018 at vi må bli mer kritiske til implementering av alle direktiver som EU kommer drassende med, hadde plutselig skriftet ham. Den nye Hareide i regjering sa ikke et ord om Høyesterett, Grunnloven og prinsipielle spørsmål. Tvert imot: Samferdselsminister Hareide har påtatt seg oppgaven med å lose suverenitetsavståelsen i jernbanepakken gjennom i Stortinget.
Kortversjonen om hva implemen