HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv
29.09.2023
I år er det 130 år siden Hurtigruten startet seiIinger Iangs norskekysten. I dag har de totaIt 16 skip som seiIer over store deIer av verden, og rundt 3300 ansatte. De satser stort på bruk av IokaIe råvarer og sier at 80 prosent av det som serveres ombord skaI være fra kysten.
Er skipet i Finnmark, serveres spesialiteter derfra. Lokal mat skal være så lokal at gjestene ser fisken blir levert ombord fra kaia.
Hurtigruten omorganiseres nå i en norsk og en global del, og nye reiseopplegg utvikles hele tiden. Målet er å bli den desidert ledende reiselivsaktøren i Norge.
Hvilken strategi følger Hurtigruten når det gjelder lokalmat, kontra internasjonale trender? var et av temaene på konferansen Mat & Marked i september.
- Vi har et matkonsept Norway's Coastal Kitchen, som er vårt løfte til gjestene. Det er lokalprodusert mat med unike historier og unik smak. I dagens Hurtigruten er mat en svært sentral del av konseptet, det er en kjerneverdi. Hurtigruten har forpliktet seg til å kjøpe de fleste av våre varer og tjenester fra lokale leverandører, der det er mulig. Vi er en av de største aktørene innen lokalmat i reiselivsnæringen og verdensledende i cruisebransjen, sa
Gå til medietHurtigruten omorganiseres nå i en norsk og en global del, og nye reiseopplegg utvikles hele tiden. Målet er å bli den desidert ledende reiselivsaktøren i Norge.
Hvilken strategi følger Hurtigruten når det gjelder lokalmat, kontra internasjonale trender? var et av temaene på konferansen Mat & Marked i september.
- Vi har et matkonsept Norway's Coastal Kitchen, som er vårt løfte til gjestene. Det er lokalprodusert mat med unike historier og unik smak. I dagens Hurtigruten er mat en svært sentral del av konseptet, det er en kjerneverdi. Hurtigruten har forpliktet seg til å kjøpe de fleste av våre varer og tjenester fra lokale leverandører, der det er mulig. Vi er en av de største aktørene innen lokalmat i reiselivsnæringen og verdensledende i cruisebransjen, sa