AddToAny

Helt nytt hotell på tradisjonsrik adresse

Helt nytt hotell på tradisjonsrik adresse
Oslos nyeste hotell ligger i en gård med lange tradisjoner innen hotellvirksomhet.
Hjørnegården, som ligger til Karl Johans gate og Rosenkrantzgaten, vis a vis Grand Hotel, har vært hotell i årevis under forskjellige drivere. Men selv om adressen er den samme, er innholdet og kvaliteten løftet et godt hakk, til et moderne og komfortabelt kvalitetshotell, som vil finne sin plass som selvstendig merkevare, iallfall i første omgang.
Karl Johan Hotel er nå totalrenovert. Bygårdene eies av Eiendomsspar og Olav Thon, hotellet driftes av Norlandia Hotel Group. Det er investert NOK 210 millioner i oppgradering av bygningene. Hotellet har 157 rom i ulike kategorier, restaurant, bar og to lounger. Siden hotellet er satt sammen av tre bygårder, er det mange ulike romtyper. Hotellet har både stillerom med vindu inn mot bakgården og rom mot Karl Johansgate, samt sidegaten Rosenkrantzgate. Hotellets hjerte er atriumrestauranten, med en stor glasskuppel, som gir rikelig med dagslys. Hjørnesuitene har vel kanskje Oslos mest interessante utsikt, mot Karl Johans gate og Stortinget.
- Vi hadde en forsiktig åpning av hotellet, på grunn av coronapandemien, de
Gå til mediet

Flere saker fra HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv

Mor ten C h r i stensen i Un i ke Hotel ler har kjøpt halvparten av Riddergaarden Mountain Lodge på Beitostølen, og blir likestilt eier med Fahre-familien.
ReiseIivet og næringsIivet i Moskenes har i tre år jobbet i et nettverksprosjekt. Prosjektet har flere måI, men de tydeIigste er å ta eierskap tiI fjeIIet Reinebringen, som har utvikIet seg tiI å bIi et av Iandets mest besøkte fjeII, med ca. 260.000 besøkende i 2024.
ReiseIivet beskrives ofte som en ung og dynamisk bransje, men nettopp derfor trenges erfarne arbeidstakere. Forskning viser at Iedere som faktisk har hatt seniorer i jobb, ser store gevinster i kompetanse, stabiIitet og kvaIitet. LikeveI mangIer mange virksomheter en bevisst seniorpoIitikk. Det er på tide å se erfaring som en konkurransefordeI - ikke en beIastning.
For ett år siden gjorde PicadeIis ferdigpakkede food-to-gosortiment sitt inntog i kjøIediskene hos Narvesen og 7-EIeven under sIagordet «Gode vaIg på farten!». Nå fortsetter man å friste norske smaksIøker med to produktnyheter - wrapen Korean StyIe Chicken og den vegetariske saIatbowIen Teriyummy Teriyaki.

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt