Advokatbladet
14.02.2024
I HELP snakkes det 27 språk, det ansettes advokater som er godt over seksti år, og advokatene jobber side om side med IT-utviklere, markedsførere og økonomer.
Administrerende direktør Johan Dolven har vært engasjert i mangfoldsarbeid i en årrekke, både profesjonelt og privat. I HELP ble den første advokaten med minoritetsbakgrunn ansatt i 2009.
- Nå har vi 27 morsmål i firmaet, og har nylig ansatt den første med funksjonsnedsettelse. Vi har ansatte fra 21 til sytti år, sier Dolven.
I HELP jobber det nå om lag 180 advokater og advokatfullmektiger. Selskapet omsatte for 807 millioner kroner i fjor, en vekst på hele 36 prosent fra 2022.
- Kjernen er at mangfoldet gjør oss bedre. Vi blir utfordret av ulike tankesett og ulike bakgrunner. Jo mer mangfoldige vi blir, desto større er sjansen for at vi ser nye muligheter. Dette fascinerer meg stadig. Det er helt åpenbart at folk med ulik bakgrunn og oppvekst kommer opp med løsninger som man ellers ikke hadde tenkt på, sier Dolven.
Videre er det viktig at de ansatte speiler klientene de skal hjelpe, påpeker han.
- Å ha stor spredning gir også et bedre arbeidsmiljø, og gjør det attraktivt å jobbe her. Kvaliteten på søkermassen til HELP har vært fantastisk god de siste årene, ifølge Dolven.
LYKKES MED ELDRE
Han mener også at det er en fordel at folk med ulike fagbakgrunner arbeider tett sammen.
- I HELPs ska
Gå til mediet- Nå har vi 27 morsmål i firmaet, og har nylig ansatt den første med funksjonsnedsettelse. Vi har ansatte fra 21 til sytti år, sier Dolven.
I HELP jobber det nå om lag 180 advokater og advokatfullmektiger. Selskapet omsatte for 807 millioner kroner i fjor, en vekst på hele 36 prosent fra 2022.
- Kjernen er at mangfoldet gjør oss bedre. Vi blir utfordret av ulike tankesett og ulike bakgrunner. Jo mer mangfoldige vi blir, desto større er sjansen for at vi ser nye muligheter. Dette fascinerer meg stadig. Det er helt åpenbart at folk med ulik bakgrunn og oppvekst kommer opp med løsninger som man ellers ikke hadde tenkt på, sier Dolven.
Videre er det viktig at de ansatte speiler klientene de skal hjelpe, påpeker han.
- Å ha stor spredning gir også et bedre arbeidsmiljø, og gjør det attraktivt å jobbe her. Kvaliteten på søkermassen til HELP har vært fantastisk god de siste årene, ifølge Dolven.
LYKKES MED ELDRE
Han mener også at det er en fordel at folk med ulike fagbakgrunner arbeider tett sammen.
- I HELPs ska