Dagligvarehandelen
05.12.2023
Kiwi har kjørt en bred kampanje mot nedlatende holdninger til å arbeide i en dagligvarebutikk. Kjeden har «kassevis» med jobber, som gir muligheter og varierte arbeidsdager.
-Det aller viktigste for oss er å ta et oppgjør med det «å havne i kassa på Kiwi» som noe negativt. Vi vil vise hvor spennende og variert hverdagen i butikkene er, sier driftsdirektør Vidar Jensen.
I sin tid het det samme «å havne i kassa på Rimi», men nå er det Kiwi som representerer dagligvarehandelen i den negative holdningen.
Reklamefilmen til Kiwi hadde premiere 26. oktober. I tillegg er kampanjen vist på en rekke andre måter. Foreløpig er det ikke bestemt hvor lenge den skal pågå.
Vanskeligere å rekruttere
Rekruttering av medarbeidere er også en årsak til at Kiwi har funnet det nødvendig med kampanjen.
- Det er ingen tvil om at det har blitt vanskeligere å rekruttere nye medarbeidere mange steder i landet, konstaterer Vidar Jensen.
- Hvor sterkt hemmer de negative oppfatningene rekrutteringen?
- Vi tror i hvert fall at enda flere hadde søkt om de visste hvor spennende og variert hverdagen i dagligv
Gå til medietI sin tid het det samme «å havne i kassa på Rimi», men nå er det Kiwi som representerer dagligvarehandelen i den negative holdningen.
Reklamefilmen til Kiwi hadde premiere 26. oktober. I tillegg er kampanjen vist på en rekke andre måter. Foreløpig er det ikke bestemt hvor lenge den skal pågå.
Vanskeligere å rekruttere
Rekruttering av medarbeidere er også en årsak til at Kiwi har funnet det nødvendig med kampanjen.
- Det er ingen tvil om at det har blitt vanskeligere å rekruttere nye medarbeidere mange steder i landet, konstaterer Vidar Jensen.
- Hvor sterkt hemmer de negative oppfatningene rekrutteringen?
- Vi tror i hvert fall at enda flere hadde søkt om de visste hvor spennende og variert hverdagen i dagligv