Første steg
07.10.2016
Skal barnehageprofesjonen bli lyttet til i den offentlige debatten er det viktig at vi bygger et profesjonsfellesskap, og et fagspråk som gjør at vi kan argumentere for løsningene vi mener er til barns beste.
En ekspertgruppe nedsatt av kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen presenterte 15. august rapporten om lærerrollen.
«Støtt lærene i å være lærer» er det viktigste budskapet i rapporten, mener Steffen Handal.
Ekspertgruppa skriver blant annet at lærerrollen er «overlesset med forventninger» og at læreren siden årtusenskiftet i større grad enn før er blitt iverksettere av politikk som kommer ovenfra.
Dette kan også vi barnehagelærere kjenne oss godt igjen i.
BLE HØRT
Denne våren kom Stortingsmelding 19 -
Tid for lek og læring og Proposisjon 33L - Endringer i barnehag
Gå til mediet«Støtt lærene i å være lærer» er det viktigste budskapet i rapporten, mener Steffen Handal.
Ekspertgruppa skriver blant annet at lærerrollen er «overlesset med forventninger» og at læreren siden årtusenskiftet i større grad enn før er blitt iverksettere av politikk som kommer ovenfra.
Dette kan også vi barnehagelærere kjenne oss godt igjen i.
BLE HØRT
Denne våren kom Stortingsmelding 19 -
Tid for lek og læring og Proposisjon 33L - Endringer i barnehag