Handikapnytt
30.11.2017
Først på hjemreisedagen svarte nettreisebyrået Airngo på henvendelsen om assistanse på flyplassen for å få med rullestolen.
- Jeg advarer alle som trenger ekstrahjelp mot å bruke Airngo, sier Bente Rødner fra Oslo.
Rødner har MS. Hun kan gå uten rullestolen, men det er begrenset hvor langt. Derfor er den sammenleggbare rullestolen alltid med, og hun ber om assistanse på flyplassen.
- Det er stort sett aldri noe problem, fastslår hun.
Bare autosvar
Ikke før hun skulle fra Oslo til Stockholm og bestilte reisen gjennom Airngo. Dette er ett av en lang rekke selskaper som formidler billige flybilletter på nett.
- Samme kveld som jeg bestilte, sendte jeg melding om behovet for assistanse, med alle opplysninger som trengs, forteller hun.
Autosvar på både svensk og norsk kom med én gang, og siden ble det taust.
- Det var åtte dager til reisen. God tid for selskapet, sier Bente Rødner.
Hun purret flere ganger, men fikk ikke annet enn autosvar.
Møtte tidlig
- Jeg tok ikke sjansen på bare å møte opp. Jeg vet at det er mange ledd slike beskjeder skal gjennom, sier hun.
Derfor kom hun ekstra tidlig til Gardermoen for å være sikker på at rullestolen ble med på turen. Det løste seg heldigvis.
Men svaret fra Airngo derimot, kom ikke før den dagen hun skulle hjem.
- De beklaget sent svar og fortalte at de kunne se at rullestolen var med i bookingen. At den var det, var jo et resultat av at jeg hadde re
Gå til medietRødner har MS. Hun kan gå uten rullestolen, men det er begrenset hvor langt. Derfor er den sammenleggbare rullestolen alltid med, og hun ber om assistanse på flyplassen.
- Det er stort sett aldri noe problem, fastslår hun.
Bare autosvar
Ikke før hun skulle fra Oslo til Stockholm og bestilte reisen gjennom Airngo. Dette er ett av en lang rekke selskaper som formidler billige flybilletter på nett.
- Samme kveld som jeg bestilte, sendte jeg melding om behovet for assistanse, med alle opplysninger som trengs, forteller hun.
Autosvar på både svensk og norsk kom med én gang, og siden ble det taust.
- Det var åtte dager til reisen. God tid for selskapet, sier Bente Rødner.
Hun purret flere ganger, men fikk ikke annet enn autosvar.
Møtte tidlig
- Jeg tok ikke sjansen på bare å møte opp. Jeg vet at det er mange ledd slike beskjeder skal gjennom, sier hun.
Derfor kom hun ekstra tidlig til Gardermoen for å være sikker på at rullestolen ble med på turen. Det løste seg heldigvis.
Men svaret fra Airngo derimot, kom ikke før den dagen hun skulle hjem.
- De beklaget sent svar og fortalte at de kunne se at rullestolen var med i bookingen. At den var det, var jo et resultat av at jeg hadde re