AddToAny

Feirer 30 år med bursdagskake

Det tradisjonelle melkesalget går bare én vei: nedover. Men smaksatt melk er i sterk vekst. De siste 10 årene har smaksatt melk hatt en salgsøkning på nesten 80 prosent, ifølge Tine.
Den første smaksvarianten av Litago utenom klassikerne sjokolade og jordbær, kom i 2009: Litago Kokkosbolle. Litago Banansplitt kom året etter. Og siden den gang har Litago hatt mange ulike smaker som har blitt godt tatt imot i markedet.
Jubileet markeres med en helt ny smaksvariant: Litago Bursdagskake. Bursdagskake er visst nok en smak som de siste årene har blitt veldig populær. For de som lurer, smaker det en kombinasjon av jordbær, hvit sjokolade, pasjonsfrukt og kakebunn.
- Vi liker jo å variere og leke litt med smaker, så Litago Bursdagskake blir bare tilgjengelig i en begrenset periode før vi kommer med noe nytt igjen, uttaler kommunikasjonsrådgiver Margrete Holm Rogne i Tine.
Hun forteller til Dagligvarehandelen at Litago er en merkevare som engasjerer.
- Folk river vekk Litagosokker og gensere når vi har konkurranser, og vi har til og med opplevd at merkevaren kopieres i utlandet, forteller Hom Rogne og sikter blant annet til saken der falske kopier av Litagosokker ble solgt på Camden High Street i London.
- Kommer dere til å feire bursdagen med noe mer merch av denne typen?
- Ja, det er bestilt opp flere sokker og noe annet merch som vil komme i løpet av året, lover Margrete Holm Rogne.
I anledning 30-års jubileet til Litago har Diplom-Is også kommet med en Litago Bursdagskake-is i beger.

Sommer-iste
I år som tidligere år, kommer Sunniv
Gå til mediet

Flere saker fra Dagligvarehandelen

Aleksander Berge har ny distributør, suksess på Systembolaget, salgsstart på Island og planer om å erobre verden med Skinny Bitch.
Dagligvarehandelen 18.06.2024
I forrige uke var det offisiell åpning av Narvesens egen test-lab på jernbanetorget i Oslo. Helse og sunnhet er nøkkelord for satsingen, og flere av produktene i hyllene har fått klimamerking.
Dagligvarehandelen 18.06.2024
Tone Meisingseth Feten er Extra Langhus´ ansikt utad. Hun er det trygge og vennlige smilet som kundene føler har vært der bestandig. Men karrieren som kassadame begynte først i 2019.
Dagligvarehandelen 18.06.2024
De første, norske trillet inn hos Rema 1000 Øya i Larvik siste helg i mai.
Dagligvarehandelen 18.06.2024
Hansa Borg har et bredt program innenfor alkohol med tilsatt smak. Flere lanseringer skal styrke dette ytterligere.
Dagligvarehandelen 18.06.2024

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt