LO-Aktuelt
09.11.2016
Jane B. Sæthre er ny forbundsleder i Norsk Jernbaneforbund. Regjeringsskifte og en bedre jernbanereform blir de viktigste oppgavene framover.
Sæthre fronter den nye ledelsen som ble valgt på forbundets landsmøte i slutten av oktober. Hun er aller første kvinne som skal lede de nå drøyt 6800 medlemmene. I forbundsstyret er fortsatt bare to av 18 medlemmer kvinner. 19 prosent av den totale medlemsmassen er kvinner, et tall som har vært stabilt i 20 år.
Jeg vet ikke hvorfor det ikke blir flere damer i jernbanen. På 1970- og 80-tallet var det flere
Les opprinnelig artikkelJeg vet ikke hvorfor det ikke blir flere damer i jernbanen. På 1970- og 80-tallet var det flere


































































































