Bedre Skole
09.09.2022
Denne boka er ment som et forsvar for faglighet, tenkning, dannelse og kjærlighet, skriver Steen Nepper Larsen om sin siste utgivelse.
Boka består av tre artikler samlet under tittelen Evalueringsfeber og evidensjagt ? kritiske essays til forsvar for fagligheden.
Tidens tiltagende krav om at mye i skolen og i samfunnet skal gjøres til gjenstand for evaluering, danner utgangspunktet for Larsens tekster. Videre er han opptatt av at profesjonelle utøvere i stadig større grad ledes til å tro på at det er nødvendig å benytte såkalt evidensbasert kunnskap, det vil si framgangsmåter som det er dokumentert at virker.
Som det står i undertittelen, er dette en essaysamling og dermed uten vanlige krav til vitenskapelige referanser. Teksten er mer preget av det han betegner som
kaskader av syrligheter. Her er mange spenstige påstander, mange uten utførlige begrunnelser.
Titlene på de tre essayene er henholdsvis: «Evalueringsfeberen», «Evidensjagten» og «Et fors
Gå til medietTidens tiltagende krav om at mye i skolen og i samfunnet skal gjøres til gjenstand for evaluering, danner utgangspunktet for Larsens tekster. Videre er han opptatt av at profesjonelle utøvere i stadig større grad ledes til å tro på at det er nødvendig å benytte såkalt evidensbasert kunnskap, det vil si framgangsmåter som det er dokumentert at virker.
Som det står i undertittelen, er dette en essaysamling og dermed uten vanlige krav til vitenskapelige referanser. Teksten er mer preget av det han betegner som
kaskader av syrligheter. Her er mange spenstige påstander, mange uten utførlige begrunnelser.
Titlene på de tre essayene er henholdsvis: «Evalueringsfeberen», «Evidensjagten» og «Et fors


































































































