Bedre Skole
10.11.2022
Merethe Roos, professor i historie ved Universitetet i Sørøst-Norge, gjør noe så spennende og sjeldent som å kombinere ulike undervisningsopplegg i
... historie med den solide bakgrunnskunnskapen til formidleren. I tillegg presenterer hun en grundig gjennomgang av faget i en historiefaglig kontekst samt analyserer det i forhold til fagfornyelsen. Dette svinger det faktisk av! Boken er beregnet på lærerstudenter, men er også ment å gi «inspirasjon til [...] andre som generelt er nysgjerrig på hvordan historie kan formidles».
Historiefagets plass i dagens skole
Roos innleder med en grundig redegjørelse for historiefagets plass i dagens skole. Hun går nøye gjennom, og drøfter, alle kjerneelementene i fagfornyelsen grundig og lettfattelig. Samtidig trekker hun også inn sentrale synspunkt fra debatten som oppsto i høringsrundene. Ble h
Gå til medietHistoriefagets plass i dagens skole
Roos innleder med en grundig redegjørelse for historiefagets plass i dagens skole. Hun går nøye gjennom, og drøfter, alle kjerneelementene i fagfornyelsen grundig og lettfattelig. Samtidig trekker hun også inn sentrale synspunkt fra debatten som oppsto i høringsrundene. Ble h