Synkron
01.11.2017
Boka ble lest med den intensjon å finne sammenhenger mellom sosialt lederskap og utdanning, og denne anmeldelsen er skrevet i samme ånd.
Boka består av tre hoveddeler. Den første heter "The social age" eller "Den sosiale tidsalder". Den er først og fremst en beskrivelse av den dobbeltverden vi lever i, både den digitale og den fysiske, uten å egentlig trekke noen skiller mellom de to. Beskrivelsene er på sett og vis normative. Forfatteren skriver at læring går videre ut over klasserommets grenser og over i den prestasjonsorienterte verden og at i vår moderne kontekst er læringen flyttbar og eid av individet. Han mener at derfor må den sosiale leder være mentor, tilrettelegger og coach i stedet for å lene seg på sin egen kunnskap og formelle plass i hierarkiet. Stodd mener disse gamle bautaer som grunnlag for autoritet svinner raskt.
Del to er den mest omfattende, da den forklarer og eksemplifiserer bokas bærende modell; NET-sirkelen. N står for narrati
Gå til medietDel to er den mest omfattende, da den forklarer og eksemplifiserer bokas bærende modell; NET-sirkelen. N står for narrati