Første steg
08.03.2024
Dette er en viktig bok om betydningen av at barnehageansatte legger til rette for lek.
Forfatteren er en sterk forkjemper for barns lek, og boken er et godt innspill i så måte. Boka viser hvordan barns lek er en del av den utvikling barnet skal gjennom i løpet av oppveksten. Men det krever at miljøet gir mulighet for lek som støtte for språklig utvikling.
VERBALT OG IKKE-VERBALT SPRÅK
Barns evne til å undre seg og å finne noe av interesse i de fleste miljøer kommer til uttrykk gjennom handling og språk. Det vi ikke direkte kan observere, er den kognitive utviklingen som skjer gjennom lek og språk. Forfatteren definerer språk i denne sammenhengen som både verbalt og ikke-verbalt språk. Innholdet og formålet med leken beskrives gjennom et my
Gå til medietVERBALT OG IKKE-VERBALT SPRÅK
Barns evne til å undre seg og å finne noe av interesse i de fleste miljøer kommer til uttrykk gjennom handling og språk. Det vi ikke direkte kan observere, er den kognitive utviklingen som skjer gjennom lek og språk. Forfatteren definerer språk i denne sammenhengen som både verbalt og ikke-verbalt språk. Innholdet og formålet med leken beskrives gjennom et my