Båtmagasinet
09.02.2017

Med fjorårsnyheten Sargo 33 tetter den finske båtbyggeren Sarins Båtar hullet mellom storbåten Sargo 36 og den oppdaterte kystjeep-klassikeren Sargo 31. Og dét på en imponerende måte.
Ett av spørsmålene familiebedriften i Kokkola nok stilte seg under planleggingen av nybåten må ha vært hvordan det er mulig å fornye et så innarbeidet konsept som den typiske «styrehusbåten». De finske fabrikkene har valgt ulike løsninger for dette. NordStar eksperimenterer gjerne friskt med drivverkene og skaper noen forrykende kjøremaskiner. Targa har begynt å myke opp det barske «yrkesbåtpreget» uten å gi avkall på tøffheten. Sargo har på sin side for alvor har funnet en ny stil etter at fabrikken for tre år siden byttet ut det hederskronede Minor-navnet.
Kundene er de store vinnerne i den harde konkurransen mellom de finske styrehusbåtprodusentene. Den som har tilstrekkelig med kroner å legge på bordet - for dette koster - kan velge og vrake blant et bredt utvalg båter i verdensklasse.
KLAR FOR STORE KREFTER
Sargo 33 følger opp designlinjene fra Sargo 36 og har også arvet akterdørløsningen fra den betydelig større toppmodellen. I likhet med alle Sargo-båtene unntatt lillesøster 25 kan nybåten leveres med både enkelt- og dobbeltinstallasjon.
Sarins Båtar er slett ikke redd for mange hestekrefter og konstruksjonene tåler muskler. Dette merk
Gå til medietKundene er de store vinnerne i den harde konkurransen mellom de finske styrehusbåtprodusentene. Den som har tilstrekkelig med kroner å legge på bordet - for dette koster - kan velge og vrake blant et bredt utvalg båter i verdensklasse.
KLAR FOR STORE KREFTER
Sargo 33 følger opp designlinjene fra Sargo 36 og har også arvet akterdørløsningen fra den betydelig større toppmodellen. I likhet med alle Sargo-båtene unntatt lillesøster 25 kan nybåten leveres med både enkelt- og dobbeltinstallasjon.
Sarins Båtar er slett ikke redd for mange hestekrefter og konstruksjonene tåler muskler. Dette merk