Dagligvarehandelen
11.10.2016
- Vi har hatt en veldig morsom reise siden vi overtok Den Lille Nøttefabrikken i 2003, sier kategorisjef Hilde Sandmæl i Brynild Gruppen.
Den gang var markedet umodent, men har vokst kraftig i de senere år, båret frem av blant annet kostholdsråd og innovasjoner.
Utfordrer
Nøttter utgjør hele 25 prosent eller én miiliard av et snacksmarked på nesten fire milliarder kroner. I dette markedet er Brynild en god nummer to, og puster selveste Orkla med Polly i nakken.
- De foregående tre årene har snacksnøtter hatt en vekst på til sammen 30 prosent i verdi. Det siste året har det likevel vært en viss stagnasjon. Markedet
Gå til medietUtfordrer
Nøttter utgjør hele 25 prosent eller én miiliard av et snacksmarked på nesten fire milliarder kroner. I dette markedet er Brynild en god nummer to, og puster selveste Orkla med Polly i nakken.
- De foregående tre årene har snacksnøtter hatt en vekst på til sammen 30 prosent i verdi. Det siste året har det likevel vært en viss stagnasjon. Markedet