Forskerforum
10.06.2024
Nav dyttar ofte folk mot digitale kanalar, sjølv når det er openbert at dei ikkje greier å bruke dei. Det seier forskar Sara Hofmann, som heller kaldt vatn i blodet på teknologioptimistane.
- Inntrykket vårt er at det er mykje teknologioptimisme rundt offentlege tenester, seier Sara Hofmann.
- I mange år har alle sagt at digitalisering kjem til å løyse alle problem. Men ser vi nærare på det, er det mange ting som ikkje fungerer som planlagt. Det kjem til syne i forsking, men også i samtalar vi har hatt. Så vi kom til temaet frå dette kritiske perspektivet.
Digitaliser alt! Hofmann har lenge arbeidd med korleis og gjennom kva kanalar kommunikasjon mellom innbyggjarar og det offentlege går føre seg. Ein dag sat nokre tilsette i Nav i salen medan ho presenterte forskinga si.
- Dei var interesserte i det eg hadde å seie, og då vart ideen til prosjektet fødd, fortel ho.
Nav utlyser jamleg forskingsmidlar til forskarinitierte prosjekt. Hofmann og kollegaene søkte og fekk pengar til å sjå på kva for sosiale tenester frå Nav som er best eigna for digitalisering, sett frå innbyggjarane sitt perspektiv.
Ifølgje Hofmann hadde Nav i utgangspunktet ein plan om at alt som kunne digitaliserast, skulle digitaliserast. Det har vore, og er framleis, den dominerande tankegangen i både offentlege og private verksemder.
- Det er den same tanken som Noregs nasjonale digitaliseringsstrategi er bygd på, seier ho.
Grunngjevinga er at digitalisering skal gje betre og meir effektive tenester, betre utnytting av ressursane, og produktivitetsauke over heile fjøla.
- Men etter kvart har Nav gått litt vekk frå denne planen, nettopp fordi dei opplevde at det ikkje fungerte. No har dei ein strategi som seier at alle innbyggjarar skal bruke den kommunikasjonskanalen dei føretrekkjer. I praksis er det likevel ofte slik at Nav dyttar folk mot digitale kanalar, sjølv når det er openbert at dei ikkje greier å bruke dei, seier Hofmann.
Mange hindringar
Med utgangspunkt i erfaringane Nav har med digitalisering, valde
Gå til mediet- I mange år har alle sagt at digitalisering kjem til å løyse alle problem. Men ser vi nærare på det, er det mange ting som ikkje fungerer som planlagt. Det kjem til syne i forsking, men også i samtalar vi har hatt. Så vi kom til temaet frå dette kritiske perspektivet.
Digitaliser alt! Hofmann har lenge arbeidd med korleis og gjennom kva kanalar kommunikasjon mellom innbyggjarar og det offentlege går føre seg. Ein dag sat nokre tilsette i Nav i salen medan ho presenterte forskinga si.
- Dei var interesserte i det eg hadde å seie, og då vart ideen til prosjektet fødd, fortel ho.
Nav utlyser jamleg forskingsmidlar til forskarinitierte prosjekt. Hofmann og kollegaene søkte og fekk pengar til å sjå på kva for sosiale tenester frå Nav som er best eigna for digitalisering, sett frå innbyggjarane sitt perspektiv.
Ifølgje Hofmann hadde Nav i utgangspunktet ein plan om at alt som kunne digitaliserast, skulle digitaliserast. Det har vore, og er framleis, den dominerande tankegangen i både offentlege og private verksemder.
- Det er den same tanken som Noregs nasjonale digitaliseringsstrategi er bygd på, seier ho.
Grunngjevinga er at digitalisering skal gje betre og meir effektive tenester, betre utnytting av ressursane, og produktivitetsauke over heile fjøla.
- Men etter kvart har Nav gått litt vekk frå denne planen, nettopp fordi dei opplevde at det ikkje fungerte. No har dei ein strategi som seier at alle innbyggjarar skal bruke den kommunikasjonskanalen dei føretrekkjer. I praksis er det likevel ofte slik at Nav dyttar folk mot digitale kanalar, sjølv når det er openbert at dei ikkje greier å bruke dei, seier Hofmann.
Mange hindringar
Med utgangspunkt i erfaringane Nav har med digitalisering, valde