HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv
30.08.2024
Konsumenter over nesten heIe verden har feriereiser som en topp-prioritet. Det internasjonaIe konsuIentseIskapet McKinsey har intervjuet mer enn 5000 reisende på tvers av Iand og generasjoner, som en deI av en nyIig pubIisert undersøkeIse som avsIører kIare forskjeIIer i adferd, motivasjon og forventninger bIant turister fra Kina, TyskIand, De forente arabiske emirater, Storbritannia og USA.
Undersøkelsen viser tydelig at for mennesker over hele verden har reiser aldri vært så viktig som nå. Omtrent to tredjedeler av personene som ble intervjuet sa at de er mer interessert i å reise enn noen gang før.
Tar man de yngre generasjonene, er det tallet enda høyere: 76 prosent har aldri vært så opptatt av å reise. I løpet av det siste tiåret har det vært et skifte fra å bruke på eiendeler til å bruke på opplevelser, spesielt for de yngre generasjonene. Kanskje var pandemien litt av en katalysator. Men det kommer egentlig av en mye lengre syklisk trend i bransjen.
Babyboomers bruker tre ganger mer enn Gen Z på reiser
Generasjon Z (generasjonen født fra midten-
Gå til medietTar man de yngre generasjonene, er det tallet enda høyere: 76 prosent har aldri vært så opptatt av å reise. I løpet av det siste tiåret har det vært et skifte fra å bruke på eiendeler til å bruke på opplevelser, spesielt for de yngre generasjonene. Kanskje var pandemien litt av en katalysator. Men det kommer egentlig av en mye lengre syklisk trend i bransjen.
Babyboomers bruker tre ganger mer enn Gen Z på reiser
Generasjon Z (generasjonen født fra midten-