NJF-magasinet
17.10.2018
Det har vært tungt å få mer av godset fra veiene og over på tog. Nå må landets største fraktoperatør på jernbanen kutte nesten en fjerdedel av antallet tog i uka.
Riksrevisjonen kom tidligere i år med flengende kritikk av regjeringens arbeid med å få mer av godset over på sjø og bane. Nå kan mye tyde på at det blir enda vanskeligere.
De ansatte i CargoNet, Norges største fraktoperatør på jernbanen, har fått beskjed om at selskapet skal nedbemanne med opp til 20 prosent. Samtidig vil antallet tog i uka bli kuttet med omlag 25 prosent.
Det er en beskjed de ansatte tar med fatning. - Man forstår jo at noe må skje, men mange frykter at vi blir mindre attraktive for kundene. Og så er det ikke å legge skjul på at mange her mener
Les opprinnelig artikkelDe ansatte i CargoNet, Norges største fraktoperatør på jernbanen, har fått beskjed om at selskapet skal nedbemanne med opp til 20 prosent. Samtidig vil antallet tog i uka bli kuttet med omlag 25 prosent.
Det er en beskjed de ansatte tar med fatning. - Man forstår jo at noe må skje, men mange frykter at vi blir mindre attraktive for kundene. Og så er det ikke å legge skjul på at mange her mener


































































































