Skolelederen
27.09.2022
Bergenskonferansen har i mange år vært en viktig møteplass for skoleledere nasjonalt og regionalt. Konferansen har både en fagpolitisk og skolelederfaglig tilnærming.
Skolelederforbundets leder har hvert år, fysisk eller digitalt, hatt innlegg der Skolelederforbundets politikk og syn på samfunnsutviklingen er sentralt. Vi har også spennende skolefaglige innlegg som belyser de ulike tema vi har valgt fra år til år. Sist, men ikke minst, er konferansen en viktig sosial møteplass for skoleledere og et godt utgangspunkt for nettverksbygging.
Programmet for neste års Bergenskonferanse (02.-03.02.23) er nå spikret. Vi har landet på den utfordrende programtittelen: «Hvordan lede framtidas skole?»
Som vi har erfart de siste årene, blir framtida i økende grad uforutsigbar. Vi har opplevd pandemi, vi ser de alvorlige virkningene av klimakrisen og opplever i år den tragiske krigen i Ukraina. Dette preger vår hverdag i vårt arbeid i skolen.
Sett ut fra dette bakteppet, er det utfordringene dette gir oss i skolelederrollen som vi ønsker å belyse på Bergenskonferansen 2023. Dette gjør vi ved å utfordre ulike fagpersoner som har hver sin tilnærming til temaet.
ERFARINGER FRA PANDEMIEN
Mary-Ana Jones er universitetslektor og studieprogramleder i Master i Skoleutvikling og Utdanningsledelse på NTNU og har hovedinnlegget på konferansen. Arbeidstittelen for henn
Gå til medietProgrammet for neste års Bergenskonferanse (02.-03.02.23) er nå spikret. Vi har landet på den utfordrende programtittelen: «Hvordan lede framtidas skole?»
Som vi har erfart de siste årene, blir framtida i økende grad uforutsigbar. Vi har opplevd pandemi, vi ser de alvorlige virkningene av klimakrisen og opplever i år den tragiske krigen i Ukraina. Dette preger vår hverdag i vårt arbeid i skolen.
Sett ut fra dette bakteppet, er det utfordringene dette gir oss i skolelederrollen som vi ønsker å belyse på Bergenskonferansen 2023. Dette gjør vi ved å utfordre ulike fagpersoner som har hver sin tilnærming til temaet.
ERFARINGER FRA PANDEMIEN
Mary-Ana Jones er universitetslektor og studieprogramleder i Master i Skoleutvikling og Utdanningsledelse på NTNU og har hovedinnlegget på konferansen. Arbeidstittelen for henn