Første steg
11.12.2018
Mange assistenter vil gjerne ha mer opplæring og synes de ikke kjenner rammeplanen og det barnefaglige språket godt nok, viser studie.
Nå har 130 assistenter deltatt på en fire dagers opplæring ved Oslo Met.
Opplæringen er et resultat av universitetets samarbeid med praksislærere, og er et pilotprosjekt.
- Mange av våre studenter er tidligere assistenter, og vårt inntrykk er at de i liten grad fikk strukturert opplæring i hva rammeplanen betyr for arbeidet, sier universitetslektor Lise Hannevig ved institutt for barnehagelærerutdanning ved Oslo Met.
GRUNNKOMPETANSE
Universitetslektor Alona Laski har forsket på fagarbeidere i barnehagen, og forskningen viser at mange assistenter ikke kjenner rammeplanen og det barnehagefaglige språk
Gå til medietOpplæringen er et resultat av universitetets samarbeid med praksislærere, og er et pilotprosjekt.
- Mange av våre studenter er tidligere assistenter, og vårt inntrykk er at de i liten grad fikk strukturert opplæring i hva rammeplanen betyr for arbeidet, sier universitetslektor Lise Hannevig ved institutt for barnehagelærerutdanning ved Oslo Met.
GRUNNKOMPETANSE
Universitetslektor Alona Laski har forsket på fagarbeidere i barnehagen, og forskningen viser at mange assistenter ikke kjenner rammeplanen og det barnehagefaglige språk