NJF-magasinet
03.06.2020
Bussjåførene i Vy må sitte og se på at andre firmaer kjører buss for tog. Med denne kjøringen kunne Vy Buss kvittet seg med noe delskift, deltidsstillinger og utnyttet materiellet bedre.
Når togene står, er det ofte en buss som går. Men selv om det er de grønne Vy-fargene som er på toget på stasjonen, tar svært sjelden Vy-bussene over.
Ola Erik Steien Brattset, bussjåfør på Årnes, er en av mange som irriterer seg over at han og kollegaene må la konsernets egne busser stå parkert.
- Vi synes det er rart at Vy-gruppen betaler for å la andre kjøre noe vi kunne gjort selv, sier Brattset.
Egne busser står parkert. Under den første tiden med nedstengning ble det ekstra tydelig. Mens 700 bussjåfører i Vy var permitterte, kjørte andre selskaper buss for tog. Men Brattset mener det også i normale tider gir rare utslag.
På Kongsvingerbanen har en i over ett år kjørt buss for tog. Bare et par av disse er, ifølge Bratsett, Vy-busser. De andre kommer fra innleide turbilselskaper. Samtidig står Vys egne busser park
Les opprinnelig artikkelOla Erik Steien Brattset, bussjåfør på Årnes, er en av mange som irriterer seg over at han og kollegaene må la konsernets egne busser stå parkert.
- Vi synes det er rart at Vy-gruppen betaler for å la andre kjøre noe vi kunne gjort selv, sier Brattset.
Egne busser står parkert. Under den første tiden med nedstengning ble det ekstra tydelig. Mens 700 bussjåfører i Vy var permitterte, kjørte andre selskaper buss for tog. Men Brattset mener det også i normale tider gir rare utslag.
På Kongsvingerbanen har en i over ett år kjørt buss for tog. Bare et par av disse er, ifølge Bratsett, Vy-busser. De andre kommer fra innleide turbilselskaper. Samtidig står Vys egne busser park