Bedre Skole
01.12.2017
Alle vet at fysisk aktivitet er bra for læringsmiljøet. Alle vet at fysisk aktive elever lærer bedre. Alle vet at det å være fysisk aktiv dessuten har betydning for elevenes psykiske helse.
Da er det dumt at forskningen kommer og forteller oss at dette ikke nødvendigvis er sant.
Kunnskapssenter for utdannings rapport fra i fjor «Hvordan fysisk aktivitet i skolen kan fremme elevers helse, læringsmiljø og læringsutbytte» fortalte oss at det er store huller i forskningen rundt dette temaet, og resultatene spriker. Men at vi i alle fall kan slå fast at virkningen av å innføre økt grad av fysisk aktivitet i skolen ikke er forutsigbar - man er ikke sikker på å oppnå det man ønsker
Gå til medietKunnskapssenter for utdannings rapport fra i fjor «Hvordan fysisk aktivitet i skolen kan fremme elevers helse, læringsmiljø og læringsutbytte» fortalte oss at det er store huller i forskningen rundt dette temaet, og resultatene spriker. Men at vi i alle fall kan slå fast at virkningen av å innføre økt grad av fysisk aktivitet i skolen ikke er forutsigbar - man er ikke sikker på å oppnå det man ønsker