Første steg
30.09.2022
Utdanningsforbundet mener alle barnehager bør ha en spesialpedagog som kommer i tillegg til de andre ansatte.
Det er viktig med kompetanse gjennom hele dagen.
Barn har ikke bare behov for å få støtte og bli sett noen timer om dagen. Det er det helhetlige i barnehagetilbudet som vil bidra til inkludering i fellesskapet. Et pedagogisk støttesystem i barnehagen skal minst utgjøre en spesialpedagog, som kommer i tillegg til grunnbemanningen, slik at det blir en reell styrking, sier spesialpedagog og sentralstyremedlem Ida Næss Hjetland i Utdanningsforbundet.
EN TYDELIG PLAN
Utdanningsforbundet er positive til at barnehagene skal få mer kompetansen i spesialpedagogikk, men mener at det må være en tydelig plan for hvordan dette skal gjøres.
- Intensjonen er god, men når man
Gå til medietBarn har ikke bare behov for å få støtte og bli sett noen timer om dagen. Det er det helhetlige i barnehagetilbudet som vil bidra til inkludering i fellesskapet. Et pedagogisk støttesystem i barnehagen skal minst utgjøre en spesialpedagog, som kommer i tillegg til grunnbemanningen, slik at det blir en reell styrking, sier spesialpedagog og sentralstyremedlem Ida Næss Hjetland i Utdanningsforbundet.
EN TYDELIG PLAN
Utdanningsforbundet er positive til at barnehagene skal få mer kompetansen i spesialpedagogikk, men mener at det må være en tydelig plan for hvordan dette skal gjøres.
- Intensjonen er god, men når man