Baker og Konditor
11.11.2016
Enkelt, smart, moralsk, sunt og estetisk, er i følge trendekspert Ole Petter Nyhaug det viktigste for forbrukeren i 2016.
Eksperten på trender og forbrukerinnsikt åpnet Møllerens inspirasjonsdag, med å dele det han mener er de viktigste trendene hos forbrukerne dette året.
Livet i flytsonen
Forbrukeren vil ikke stå i kø, og livet skal være enkelt og greit. Folk i denne gruppen kalles den sømløse forbruker og kjøper matvarer på nett og får middagskasser på døra. Denne kundegruppen er villig til å betale ekstra for et enkelt liv.
Best og smartest
Forbruker vil ha premium produkter, men til en god pris. Folk er opptatt av å gjøre en god handel. Denne forbrukeren kalles den optimaliserte forbruker, og han kan gje
Gå til medietLivet i flytsonen
Forbrukeren vil ikke stå i kø, og livet skal være enkelt og greit. Folk i denne gruppen kalles den sømløse forbruker og kjøper matvarer på nett og får middagskasser på døra. Denne kundegruppen er villig til å betale ekstra for et enkelt liv.
Best og smartest
Forbruker vil ha premium produkter, men til en god pris. Folk er opptatt av å gjøre en god handel. Denne forbrukeren kalles den optimaliserte forbruker, og han kan gje