AddToAny

Full trøkk for zero sugar

Full trøkk for zero sugar
Hele organisasjonen har bidratt i det som er Coca-Colas største kampanje på 10 år. 100 ansatte har vært landet rundt for å bygge eksponeringer og dele ut smaksprøver.
I uke 8 og 9 ble medarbeidere fra hovedkontoret og Coca-Cola-kontorer i utlandet sendt ut til åtte norske byer som et såkalt Market Impact Team (MIT).

- I løpet av to uker sikret vi at Coca-Cola zero sugar virkelig sto frem. Vi bygget store eksponeringer i butikker for å skape oppmerksomhet rundt den nye smaken og at produktet fortsatt er sukkerfritt. Målet var også å dele ut 20.000 smaksprøver i disse byene, forteller prosjektleder Mai-Tori Skare Gorman.



Viktig bakkekontakt

- Det er ekstremt viktig at vi som sitter på kontor er ute i markedet på denne måten. Teamet mitt arbeider til vanlig med å lage materiell til butikker og kampanjer. Det å se hva som fungerer og ikke fungerer - og å se hvor komplisert det faktisk er for selgerne å sette det opp - er kjempeviktig. Dessuten er det viktig å se alle nyheter som er ute i markedet og ha dialog med kjøpmenn, sier Skare Gorman.

Coca-Cola Norge har sendt ut folk fra alle avdelinger: kommunikasjon, produksjon, de som sitter på kundekontrakter, marketing, kategori og HR. Og responsen fra de ansatte har vært veldig positiv, ifølge prosjektlederen.

- Dette er det største vi har gjort siden vi lanserte Coca-Cola zero i 2006. Folk har villet ut av Oslo. Bodø og Tromsø
Gå til mediet

Flere saker fra Dagligvarehandelen

Butikksjef Siyanak Nemati er halvfornøyd med testresultatet. - Nå har vi noe å strekke oss imot, konkluderer han etter å ha fått vite at Kiwi XL Strømsø senter fikk 18 av 30 poeng.
Dagligvarehandelen 21.05.2024
Nordmenn viser sterk preferanse for lokale merker i daglig forbruk - og ikke bare opp til 17. mai, viser en undersøkelse fra Tjek.
Dagligvarehandelen 21.05.2024
Dagligvarehandelen 21.05.2024
Dagligvarehandelen 21.05.2024
I 2024 fyller Aass Bryggeri 190 år. Jubileet markeres med ulike arrangementer gjennom året og flere arrangementer i september.
Dagligvarehandelen 21.05.2024

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt