Dagligvarehandelen
24.01.2017
Den beste relasjonen til kunden får man i butikkene, mener Coop-sjef Geir Inge Stokke, som likevel satser sterkt på å digitalisere møtet med kundene.
- Vi vil forbedre kundens handleopplevelser gjennom digitalisering, sier konsernsjef Geir Inge Stokke i Coop, som stod på scenen under Handelskonferansen til Norsk Tipping nylig.
Dagligvarekjedene tar i økende grad i bruk digitale verktøyer for å knytte kundene til seg. Remaapp'en Æ er et tydelig og meget omtalt eksempel på dette.
Satser på smarttelefonen
Coop-sjefen ser for seg en dagligvare-hverdag som blir stadig mer digital.
- Det siste tiåret har kundene våre blitt stadig mer digitale. I dag kommer for eksempel halvparten av trafikken på coop.no fra mobiltelefoner, sier han.
Gå til medietDagligvarekjedene tar i økende grad i bruk digitale verktøyer for å knytte kundene til seg. Remaapp'en Æ er et tydelig og meget omtalt eksempel på dette.
Satser på smarttelefonen
Coop-sjefen ser for seg en dagligvare-hverdag som blir stadig mer digital.
- Det siste tiåret har kundene våre blitt stadig mer digitale. I dag kommer for eksempel halvparten av trafikken på coop.no fra mobiltelefoner, sier han.