NNN-arbeideren
27.03.2021
Næringsmiddelindustriens bedrifter har som all annen næringsvirksomhet behov for utvikling, omstillingsevne og konkurransekraft. Det skal et nytt treårig partssammensatt prosjekt hjelpe dem med.
- Det er ingen sterke tradisjoner for å skape gode nettverk i denne bransjen, sier prosjektlederen Lars Lindland.
Samarbeidsprosjekt
Lars Lindland har ikke før avsluttet sitt forrige prosjekt Matindustrien 4.0 som primært handlet om hvordan mat- og næringsmiddelindustrien bedre kunne automatiseres og finne digitale løsninger, så har Hovedorganisasjonenes Fellestiltak innvilget drøyt tre millioner kroner over en treårsperiode til prosjektet «Fremtid for kompetanse». Dette er et samarbeidsprosjekt mellom NHO Mat og Drikke, Norsk Nærings- og Nytelsesmiddelforarbeiderbund (NNN) og Sjømat Norge. I Prosjektgruppa sitter foruten prosjektleder Lindland, spesialrådgiver for utdanningspolitikk og kompetanse i NHO Mat og Drikke Espen Lynghaug, kurs- og kompetanseansvarlig i NNN Merete Helland og fagsjef for næringspolitikk i Sjømat Norge Stine Akselsen.
Nettverksbygging
Hva skal så dette prosjektet holde på med? Lindland innrømmer at de drar
Les opprinnelig artikkelSamarbeidsprosjekt
Lars Lindland har ikke før avsluttet sitt forrige prosjekt Matindustrien 4.0 som primært handlet om hvordan mat- og næringsmiddelindustrien bedre kunne automatiseres og finne digitale løsninger, så har Hovedorganisasjonenes Fellestiltak innvilget drøyt tre millioner kroner over en treårsperiode til prosjektet «Fremtid for kompetanse». Dette er et samarbeidsprosjekt mellom NHO Mat og Drikke, Norsk Nærings- og Nytelsesmiddelforarbeiderbund (NNN) og Sjømat Norge. I Prosjektgruppa sitter foruten prosjektleder Lindland, spesialrådgiver for utdanningspolitikk og kompetanse i NHO Mat og Drikke Espen Lynghaug, kurs- og kompetanseansvarlig i NNN Merete Helland og fagsjef for næringspolitikk i Sjømat Norge Stine Akselsen.
Nettverksbygging
Hva skal så dette prosjektet holde på med? Lindland innrømmer at de drar