Dagligvarehandelen
29.09.2020
Norske grønnsaker er populært, og norsk brokkoli, blomkål og gulrøtter deler pallplassene i Coop Mega med en vekst opp mot 30 prosent de siste åtte ukene.
- Vi opplever en stadig økende interesse for norske grønnsaker. Kundene er mer og mer opptatt av hvor maten de spiser kommer fra og mange velger norsk fremfor importert. Koronaen har også gitt litt mer matinteresse i hjemmene, der man gjør mer ut av sunne, norske, tradisjonelle grønnsaker, sier drift- og konseptsjef Henrik Svee i Coop Mega.
Gode vekstvilkår i Norge
Det er i dag mulig å importere varer hele året, men ifølge Svee velger Coop Mega å prioritere norske varer når det er mulig.
- Vi merker mer og mer betydningen av dette med bærekraft, at varene skal raskest mulig fra jord til bord. Ved å prioritere norsk frukt og grønt blir det blant annet kortere transport, noe som gjør at vi i sesong
Gå til medietGode vekstvilkår i Norge
Det er i dag mulig å importere varer hele året, men ifølge Svee velger Coop Mega å prioritere norske varer når det er mulig.
- Vi merker mer og mer betydningen av dette med bærekraft, at varene skal raskest mulig fra jord til bord. Ved å prioritere norsk frukt og grønt blir det blant annet kortere transport, noe som gjør at vi i sesong