Dagligvarehandelen
17.09.2019
Fri konkurranse er bra. det gagner både kunder og aktører i et marked. men hva skjer om konkurransen ikke er fri, men bundet opp i avtaler og gjensidige avhengighetsforhold?
Rema 1000 lever for å konkurrere. Det skjerper oss, holder oss på tå hev og får oss til å innovere, satse, tørre mer. Vi tror at god, tøff og ærlig konkurranse fører til lavere priser og bedre utvalg. Uavhengig av hvor man står i det politiske landskapet, vil de aller fleste være enige i at det er bra. God konkurranse gir forbrukere mer å velge i til lave priser.
Hverdagsvarer mange av oss i dag tar for gitt, var luksusgoder for kun få generasjoner tilbake. Makrell i tomat var noe man satte frem rundt juletider. Tomaten var eksotisk. Appelsinen likeså. Da Rema 1000 entret det norske markedet i 1979, endret vi dagligvaremarkedet totalt. Vår forretningsmodell, inspirert av tyske Aldi, betød en ny handleopplevelse for kundene - og til helt nye priser. Konkurranse bli
Gå til medietHverdagsvarer mange av oss i dag tar for gitt, var luksusgoder for kun få generasjoner tilbake. Makrell i tomat var noe man satte frem rundt juletider. Tomaten var eksotisk. Appelsinen likeså. Da Rema 1000 entret det norske markedet i 1979, endret vi dagligvaremarkedet totalt. Vår forretningsmodell, inspirert av tyske Aldi, betød en ny handleopplevelse for kundene - og til helt nye priser. Konkurranse bli