Alle mediene redigeres i henhold til redaktørplakaten og vær varsom-plakaten.
Arbeidsmanden
Arbeidsmanden er fagbladet til Arbeidsmandsforbundet, LOs sjuende største forbund. Forbundet blir ofte kalt mini-LO, fordi det har så mange forskjellige bransjer og yrkesgrupper. De fire største medlemsgruppene er renhold, maskin, private anlegg og vakt. Noen av de minste er skianlegg, helsestudio, fritidsparker og bowlinghaller. Arbeidsmandsforbundet har medlemmer fra Svalbard i Nord til Lindesnes i Sør. Arbeidsmanden bringer aktuelt faglig stoff og reportasjer for forbundets medlemmer.
LESERDOKUMENTASJON: Opinion Perduco gjenomførte en leserundersøkelse for Arbeidsmanden november 2012. Hovedfunnene var: • Høy leserlojalitet: 70% har lest de 6 siste utgavene av bladet • Hvert eksemplar av Arbeidsmanden har i gjennomsnitt 1,3 lesere • Arbeidsmanden har i gjennomsnitt 33.920 lesere per utgave • 85% leser eller titter på annonsene i bladet
Avdeling 5 Innlandet 50-ÅRSJUBILANT: Egil Sveseter har vært medlem av forbundet i 50 år, og har fått diplom og merke. Sveseter jobbet i Staten vegvesen, og var sekretær i styret i avdeling 13 Hedmark.
I 2016 privatiserte Solberg-regjeringen renholdet i Forsvaret. I Hurdalsplattformen fem år senere lovte Støreregjeringen at renholdet i Forsvaret igjen skal utføres av ansatte i Forsvarsbygg.
Etter terrorangrepet fra den palestinske militante gruppa Hams 7. oktober, hvor 1.500 ble drept og over 200 kidnappet, svarte Israel med angrep på Gazastripen.
Finnmarksfradraget gis til personer som er bosatt i Troms og Finnmark fylke, med noen unntak. I forslag til statsbudsjett for 2024 foreslår regjeringen å øke fradraget fra 20.000 til 30.000 kroner.
- Det er viktig for oss som ikke snakker så godt norsk å ha et sånt tilbud, sier Izabela Martyka. Hun har meldt seg på Arbeidsmandsforbundets introduksjonskurs - på polsk.
For Joakim starter arbeidsdagen i en monsteredderkopp 33 meter over bakken, mens Knut bruker tre timer på morgenstellet av berg- og dalbanen «SpeedMonster».
Alle renholdere som gjør rent på militære anlegg, skal igjen få staten som arbeidsgiver. Dermed har Støre-regjeringen reversert Høyres privatisering. Renholderen Inger Karin gleder seg til høyere pensjon, og håper at Høyre ikke nok en gang vil privatisere hvis de kommer til makta etter neste stortingsvalg.