Dagligvarehandelen
25.10.2016
![Vennesjokk Vennesjokk](https://www.fagpressenytt.no/sites/default/files/styles/thumbnail/public/articles/print-vennesjokk.png?itok=8OG15hJA)
Hvor store sjokkbølger Rema 1000s nye «bestevenn»-strategi har sendt inn i leverandørindustrien ble veldig tydelig under DLFs høstmøte i Tønsberg sist uke.
Det ble både poengtert fra scenen av tidligere Orkla-topp Torkild Nordberg, og ivrig diskutert i kaffepausene. Enkelte er bekymret for at bare én leverandør i hver kategori vil gå ut over mangfoldet, mens andre er regelrett livredde for hva som skjer når de bare har to kunder å selge til. For allerede nå sitter det en god del leverandører rundt om i landet som vet de ikke er i stand til å levere alt Rema ønsker seg. De blir ikke Remas bestevenn.
Rema 100
Gå til medietRema 100