Byggfakta
15.11.2016
Opel Vivaro er noe så sjeldent som en lavmælt tysker. Selv med full tank, kraftig biturbo innabords, samt en turtallsfiksert bladfyk bak rattet, er støynivået i kupeen befriende fraværende.
Og det er sannelig godt gjort. Å kjøre rundt med et tomt lasterom på 6 m3, pleier å være resonanstriggende så det holder. Men her har tydeligvis Opel-ingeniørene gjort hjemmeleksa si, og fabrikkarbeiderne i Luton fulgt monteringsanvisningen til punkt og prikke. Personbilfølelsen kom faktisk snikende, etter få hundre meter.
BEKVEMT
Du sitter både bekvemt og høyt. Rattet er selvsagt justerbart og har i tillegg fjernkontroll til «infotainmentsystemet». Setene kan justeres seks veier med armlene og korsryggstøtte. Du skal med andre ord være ganske uproporsjonert for ikke å sitte som en konge, eventuelt kansler.
TVILLINGSJEL
Opel Vivaro er til forveksling kliss lik «tvillingsjelen» Renault Trafic. Bare små frontpartidetaljer skiller de to populære nyttekjøretøyene. Mens Trafic produseres i Sandouville i Frankrike, blir Vivaro laget i Luton i England. Vår testbil, Opel Vivaro Mester Premium L2H1 1,6 CDi (hvorfor gjøre det enkelt? ) regnes som andre gene
Gå til medietBEKVEMT
Du sitter både bekvemt og høyt. Rattet er selvsagt justerbart og har i tillegg fjernkontroll til «infotainmentsystemet». Setene kan justeres seks veier med armlene og korsryggstøtte. Du skal med andre ord være ganske uproporsjonert for ikke å sitte som en konge, eventuelt kansler.
TVILLINGSJEL
Opel Vivaro er til forveksling kliss lik «tvillingsjelen» Renault Trafic. Bare små frontpartidetaljer skiller de to populære nyttekjøretøyene. Mens Trafic produseres i Sandouville i Frankrike, blir Vivaro laget i Luton i England. Vår testbil, Opel Vivaro Mester Premium L2H1 1,6 CDi (hvorfor gjøre det enkelt? ) regnes som andre gene