Dagligvarehandelen
07.05.2019
For oss som har levd noen år, er Fornebu uløselig knyttet til flytrafikk. Etter ukens test vil vi kanskje assosiere navnet med en suveren dagligvarebutikk.
Meny Fornebu S, ligger på et kjøpesenter med samme navn, på Fornebu i Bærum. På senteret er det en rekke ulike butikker, cafeer og restauranter, med et tilhørende parkeringshus. I området rundt er det mange leiligheter, samt bedrifter.
Fasade/inngang
Butikken ligger i 1. etasje på senteret, men var umiddelbart noe vanskelig å finne dersom man ikke er kjent der. Det er satt ut en bukk med ukens middagstilbud utenfor butikken. Det er en bred åpning med godt innsyn til butikkens frukt- og grøntavdeling. Fasaden er oversiktlig og ryddig, og her er det satt frem en rekke eksponeringer med frukt- og grønttorg, som fremstår svært innbydende. Alle varer er priset.
Sortiment/ varepresentasjon
Butikken er romslig av størrelse, noe som gjør det lett å bevege seg og orientere seg. Det er et svært bredt vareutvalg, med en stor frukt- og grøntavdeling, samt en innbydende ferskvareavdeling med det aller meste av ferskt kjøtt, fisk, varmmat og ulike typer ost. Det er jevnt over få hull og utsolgte varer. Vi sitter igjen med et inntrykk av et flott og bredt vareutvalg, fine mersalgsløsninger, og ikke minst veldig god og tydelig prismerking hele veien.
Butikken som medium
Gjennom hele butikken går Meny sine kampanjer igjen, og de har tatt ut både egne kampanjer, tilbud, samt leverandørkampanjer på kreative måter. Eksponeringene er gjennomgående svært ryddige, har godt varetrykk, tydelige prisplakater med miljøbilder, og god kommunikasjon som fremstår tiltalende.
Meny Fornebu S er veldig flinke til å gjennomføre - og «faste knallkjøp» går igjen gjennom hele butikken. Det er første gang vi opplever dette såpass gjennomført. Det er satt av mange endereoler og torg til de faste tilbudene, og på denne måten bevisstgjør man kundene på de gode, faste t
Gå til medietFasade/inngang
Butikken ligger i 1. etasje på senteret, men var umiddelbart noe vanskelig å finne dersom man ikke er kjent der. Det er satt ut en bukk med ukens middagstilbud utenfor butikken. Det er en bred åpning med godt innsyn til butikkens frukt- og grøntavdeling. Fasaden er oversiktlig og ryddig, og her er det satt frem en rekke eksponeringer med frukt- og grønttorg, som fremstår svært innbydende. Alle varer er priset.
Sortiment/ varepresentasjon
Butikken er romslig av størrelse, noe som gjør det lett å bevege seg og orientere seg. Det er et svært bredt vareutvalg, med en stor frukt- og grøntavdeling, samt en innbydende ferskvareavdeling med det aller meste av ferskt kjøtt, fisk, varmmat og ulike typer ost. Det er jevnt over få hull og utsolgte varer. Vi sitter igjen med et inntrykk av et flott og bredt vareutvalg, fine mersalgsløsninger, og ikke minst veldig god og tydelig prismerking hele veien.
Butikken som medium
Gjennom hele butikken går Meny sine kampanjer igjen, og de har tatt ut både egne kampanjer, tilbud, samt leverandørkampanjer på kreative måter. Eksponeringene er gjennomgående svært ryddige, har godt varetrykk, tydelige prisplakater med miljøbilder, og god kommunikasjon som fremstår tiltalende.
Meny Fornebu S er veldig flinke til å gjennomføre - og «faste knallkjøp» går igjen gjennom hele butikken. Det er første gang vi opplever dette såpass gjennomført. Det er satt av mange endereoler og torg til de faste tilbudene, og på denne måten bevisstgjør man kundene på de gode, faste t