Koronakrisa ble et sentralt tema i talene og innleggene, og både bøndene og de ansatte fikk mye ros for måten de har håndtert krisa på.
Tines internasjonale satsing ble et annet sentralt tema, særlig i konsernsjef Gunnar Hovlands tale.
For han har fått en oppgave fra styret: Et internasjonalt gjennombrudd for Tine.
- Et av målene i strategien vår er å få et nytt internasjonalt gjennombrudd på norsk melk. Det er et hårete mål, men jeg vet det allerede er gode tanker og ideer på blokka og flere ting i støpeskjeen, sa styreleder Marit Haugen.
Selger mest ost utenlands
Tine er allerede et internasjonalt selskap.
Hovland fortalte at over halvparten av osten Tine nå selger, selges utenlands.
En viktig grunn er at Tine har kjøpt seg opp til majoritetseier i selskapet Lotito i USA. Det selger ulike spesialoster til det amerikanske markedet.
- I dag er omtrent 15 prosent av omsetningen vår fra den inte