Kjøttbransjen
10.12.2020
Ta inn emballasjeleverandøren i produktutviklingen, og gjør det tidlig. Det er oppskriften på mer bærekraft, mener emballasjeleverandørene selv.
- Jeg vil at dere som merkeeiere inviterer inn oss emballasjeprodusentene mye tidligere i produktutviklingsfasen. Da kan vi redusere klimautslippene mye mer, sier Martin Enocson.
Han har 17 år bak seg som sjef for svenske Frontpac. På emballasjekonferansen Top Packaging Summit snakket han på vegne av hele emballasjebransjen da han la frem ønsket om å bli tatt med på råd tidlig.
REN ENERGI
Enocson har vært med helt siden den tiden da Sverige produserte og emballerte mobiltelefoner. På den litt ferskere skrytelisten står alle fra Pepsi til kjøtt-nettbutikken Holy Smoke bbq. Han snakker varmt for nordisk emballasje:
- Du må ta inn i regnestykket om den er la
Gå til medietHan har 17 år bak seg som sjef for svenske Frontpac. På emballasjekonferansen Top Packaging Summit snakket han på vegne av hele emballasjebransjen da han la frem ønsket om å bli tatt med på råd tidlig.
REN ENERGI
Enocson har vært med helt siden den tiden da Sverige produserte og emballerte mobiltelefoner. På den litt ferskere skrytelisten står alle fra Pepsi til kjøtt-nettbutikken Holy Smoke bbq. Han snakker varmt for nordisk emballasje:
- Du må ta inn i regnestykket om den er la