Nettverk
12.02.2019
Alle fem i ledelsen i EL og IT Forbundet stiller til gjenvalg på landsmøtet i mars. Her forklarer de hvorfor de går for fire nye år.
Jan Olav Andersen, Vidar Hennum, Bjørn Fornes, Monica Derbakk og Odd-Helge Reppe. Det har siden 2015 utgjort ledelsen i EL og IT Forbundet.
Ledelsen skal, i likhet med de øvrige 14 medlemmene i forbundsstyret, velges av landsmøtet. Det er valgkomiteen som innstiller på hvem de vil ha, men landsmøtet har det avgjørende ordet.
FIRE ÅR - FIRE SPØRSMÅL
Jan Olav Andersen varslet landsstyret allerede i fjor sommer at han ville svare ja om han ble spurt av valgkomiteen om å stille i fire nye år. De øvrige fire i ledelsen tar også gjenvalg.
For å bli litt mer kjent med dem og hvilke håp og forventninger de har til de fire neste årene, har vi stilt dem fire spørsmål:
1. Hvorfor stiller du til gjenvalg? 2. På hvilken måte har forbundet lyktes med å vinne frem med sine saker de fire siste årene. Og hva mener du er det viktigste forbundet har oppnådd ?
3. Hva har vært de største utfordringene for forbundet de fire siste årene, faglig og politisk?
4. Hva er etter din mening de største utfordringene, eventuelt den største utfordringen, forbundet står overfor i den neste fireårsperioden?
Og her er svarene:
Jan Olav Andersen, forbundsleder
1. - Fordi jeg har verdens beste jobb og føler at jeg fortsatt har mye å bidra med i kampen for politisk innflytelse og for gode lønns- og arbeidsvilkår for våre medlemmer.
2. - Vi har vunnet frem med flere viktige saker ved å ta i bruk alle de virkemiddel vi har til disposisjon, både streik, politisk påvirkning og samarbeid. Vi har blitt en mer synlig og tydelig aktør
Les opprinnelig artikkelLedelsen skal, i likhet med de øvrige 14 medlemmene i forbundsstyret, velges av landsmøtet. Det er valgkomiteen som innstiller på hvem de vil ha, men landsmøtet har det avgjørende ordet.
FIRE ÅR - FIRE SPØRSMÅL
Jan Olav Andersen varslet landsstyret allerede i fjor sommer at han ville svare ja om han ble spurt av valgkomiteen om å stille i fire nye år. De øvrige fire i ledelsen tar også gjenvalg.
For å bli litt mer kjent med dem og hvilke håp og forventninger de har til de fire neste årene, har vi stilt dem fire spørsmål:
1. Hvorfor stiller du til gjenvalg? 2. På hvilken måte har forbundet lyktes med å vinne frem med sine saker de fire siste årene. Og hva mener du er det viktigste forbundet har oppnådd ?
3. Hva har vært de største utfordringene for forbundet de fire siste årene, faglig og politisk?
4. Hva er etter din mening de største utfordringene, eventuelt den største utfordringen, forbundet står overfor i den neste fireårsperioden?
Og her er svarene:
Jan Olav Andersen, forbundsleder
1. - Fordi jeg har verdens beste jobb og føler at jeg fortsatt har mye å bidra med i kampen for politisk innflytelse og for gode lønns- og arbeidsvilkår for våre medlemmer.
2. - Vi har vunnet frem med flere viktige saker ved å ta i bruk alle de virkemiddel vi har til disposisjon, både streik, politisk påvirkning og samarbeid. Vi har blitt en mer synlig og tydelig aktør


































































































