Statnett varsler om «stram situasjon» for vannmagasinene i Vestland og Sør-Norge. Årsaken er betydelig mindre nedbør, kombinert med normal eksport av strøm.
På slutten av 1800- og begynnelsen av 1900-tallet hadde det mange steder i Norge vært mislykkede forsøk på å etablere rutebiltransport, men siden 1908 har det vært bilrute mellom Molde og Batnfjordsøra.