Dagligvarehandelen
31.01.2017
Før Mega i Nydalen åpnet i august i fjor hadde Rimi, senere Prix, fungert som en slags nærkiosk for de nær 10.000 studentene på BI 100 meter unna. I den raskt ekspanderende bydelen valgte Coop å satse på et fullverdig supermarked. Etter et snaut halvår mener butikksjefen at satsningen har vært en suksess.
Salatrekord
Da Dagligvarehandelen besøkte Mega Nydalen i forrige uke, ble vi møtt av en stand der en hyggelig ung dame delte ut rykende fersk småbakst til studenter og skoleelever. Et åpenbart populært tiltak.
- Det har vært en stor utfordring å gå fra nesten utelukkende salg av lettvinte måltider til studenter til å bli et supermarked med sterk ferskvareprofil for det økende antall innbyggere i området, sier butikksjef Henry Tagger.
Men han og staben har klart det. Salatbaren troner fortsatt i inngangspartiet som et solid trekkplaster, ferskvarediskene bugner mer enn på åp
Gå til medietDa Dagligvarehandelen besøkte Mega Nydalen i forrige uke, ble vi møtt av en stand der en hyggelig ung dame delte ut rykende fersk småbakst til studenter og skoleelever. Et åpenbart populært tiltak.
- Det har vært en stor utfordring å gå fra nesten utelukkende salg av lettvinte måltider til studenter til å bli et supermarked med sterk ferskvareprofil for det økende antall innbyggere i området, sier butikksjef Henry Tagger.
Men han og staben har klart det. Salatbaren troner fortsatt i inngangspartiet som et solid trekkplaster, ferskvarediskene bugner mer enn på åp