Handikapnytt
29.11.2018
Alle barn skal ha mulighet til å lykkes, uavhengig av sosial, kulturell og språklig bakgrunn, kjønn, kognitive og fysiske forskjeller.
D erfor arbeider Kunnskapsdepartementet med en stortingsmelding som skal forsterke tidlig innsats og inkluderende fellesskap i barnehager og skoler. Kunnskapsdepartementet forteller at de vil ha en åpen prosess, med sentrale aktører og berørte parter. De ønsker gode «råd og innspill til meldingsarbeidet, men også å bidra til drøftinger og å stimulere til utviklingsprosesser lokalt».
Stortingsmeldingen skal blant annet skal følge opp og vurdere forslagene i rapporten Inkluderende fellesskap for barn og unge (Nordahl-rapporten). Safo støttet den rapporten i kritikken av dagens
Gå til medietStortingsmeldingen skal blant annet skal følge opp og vurdere forslagene i rapporten Inkluderende fellesskap for barn og unge (Nordahl-rapporten). Safo støttet den rapporten i kritikken av dagens