Dagligvarehandelen
09.10.2018
standardene i dagligvarebransjen har blitt lettere tilgjengelige med den nye informasjonsportalen. Håpet er at det skal gjøre bransjen mer effektiv.
Christian Dietrichson
christian@dagligvarehandelen.no
- Det er viktig at brukerne forstår hvordan standardene fungerer. Da kommer man ikke utenom det tekniske, sier leder Camilla Nordhagen i Standardiseringsutvalget for norsk dagligvarebransje, også kalt Stand.
Den økte forståelsen skal komme med den nye informasjonsportalen som det har tatt to år å utvikle. I slutten av september kunne Stand presentere resultatet av anstrengelsene.
Der man selv står
Tidligere måtte man lete seg frem til informasjon fra flere standarder for å finne retningslinjer for den del av verdikjeden man befant seg i.
- Nå er portalen inndelt på en enklere måte for brukerne som lett kan finne retningslinjer for akkurat den del av kjeden de befin
Gå til medietchristian@dagligvarehandelen.no
- Det er viktig at brukerne forstår hvordan standardene fungerer. Da kommer man ikke utenom det tekniske, sier leder Camilla Nordhagen i Standardiseringsutvalget for norsk dagligvarebransje, også kalt Stand.
Den økte forståelsen skal komme med den nye informasjonsportalen som det har tatt to år å utvikle. I slutten av september kunne Stand presentere resultatet av anstrengelsene.
Der man selv står
Tidligere måtte man lete seg frem til informasjon fra flere standarder for å finne retningslinjer for den del av verdikjeden man befant seg i.
- Nå er portalen inndelt på en enklere måte for brukerne som lett kan finne retningslinjer for akkurat den del av kjeden de befin