Dagligvarehandelen
19.09.2017
- Vårt overordnede mål er at kundene skal komme hjem fra våre butikker med en litt større og litt sunnere handlekurv enn før, sier kvalitetssjef i Norgesgruppen, Inge Erlend Næsset.
Næsset var en av foredragsholderne under konferansen «Fremtidsmat - innovasjon for sunnere matvalg», som samlet rundt 100 deltagere sist uke.
- Stadig flere blir klar over at vi og våre leverandører i ganske stor grad kan påvirke hvor sunn eller usunn handlekurven blir. Da er det ikke merkelig at det også rettes kritisk søkelys mot hvordan vi kan påvirke i feil retning, fortsetter Næsset.
Norgesgruppen har vært med å finansiere en stor rapport om dette temaet. Konklusjonen er at de ubevisste valgene vi gjør i butikkene kan påvirkes av det vi kaller situasjonsbetingede virkemidler.
- Vi tar dette på alvor i Norgesgruppen og vi er enige om en tydelig ambisjon: Vi skal være best på sunnhet og folkehelse. Intet mindre. Både fordi vi ser et betydelig vekstpotensial og store markedsmu
Gå til mediet- Stadig flere blir klar over at vi og våre leverandører i ganske stor grad kan påvirke hvor sunn eller usunn handlekurven blir. Da er det ikke merkelig at det også rettes kritisk søkelys mot hvordan vi kan påvirke i feil retning, fortsetter Næsset.
Norgesgruppen har vært med å finansiere en stor rapport om dette temaet. Konklusjonen er at de ubevisste valgene vi gjør i butikkene kan påvirkes av det vi kaller situasjonsbetingede virkemidler.
- Vi tar dette på alvor i Norgesgruppen og vi er enige om en tydelig ambisjon: Vi skal være best på sunnhet og folkehelse. Intet mindre. Både fordi vi ser et betydelig vekstpotensial og store markedsmu